Zakres czynności Departamentu Inwestycji (DI)
1. Koordynacja prac nad opracowywaniem strategii rozwoju Spółki, w tym identyfikacja możliwych kierunków rozwoju Spółki, analiza prawna i ekonomiczna nowych obszarów aktywności Spółki.
2. Opracowywanie i wdrażanie uzasadnionych ekonomicznie i prawnie projektów przedsięwzięć, nowych rozwiązań.
3. Opracowywanie i realizacja koncepcji obejmowania przez Spółkę udziałów lub akcji w innych spółkach prawa handlowego.
4. Monitorowanie dostępnych dla Spółki zewnętrznych źródeł finansowania, w szczególności funduszy Unii Europejskiej, oraz opracowywanie stosownych dokumentów aplikacyjnych.
5. Prowadzenie ewidencji terenów poszczególnych podstref WSSE w zakresie granic, istniejącej i projektowanej infrastruktury technicznej.
6. Inicjowanie, prowadzenie i koordynacja działań zmierzających do nabycia przez Spółkę nieruchomości położonych na lub poza terenem WSSE.
7. Przygotowywanie wniosków w sprawie ustanowienia, łączenia, znoszenia podstref WSSE oraz zmian ich obszarów – w rozumieniu przepisów szczególnych dotyczących specjalnych stref ekonomicznych.
8. Przygotowywanie i aktualizacja oferty inwestycyjnej WSSE, w tym aktualizacja map poszczególnych podstref.
9. Sporządzanie projektów planów zagospodarowania infrastrukturą techniczną terenów poszczególnych podstref WSSE.
10. Prowadzenie i koordynacja działań związanych z inwestycjami realizowanymi przez Spółkę, w tym nadzór nad realizacją przez kontrahentów obowiązków wynikających z umów o roboty budowlane.
11. Prowadzenie spraw związanych z nieruchomościami, w tym: podziałów geodezyjnych, planów zagospodarowania przestrzennego, wyłączenia gruntów z użytkowania rolniczego / leśnego, stanowisk archeologicznych / przyrodniczych na terenie nieruchomości, opłat adiacenckich, rent planistycznych, itp.
12. Uzyskiwanie niezbędnej dokumentacji dotyczącej nieruchomości, w szczególności map, wypisów z rejestru gruntów, operatów szacunkowych.
13. Opracowywanie na potrzeby przedsiębiorców planujących rozpocząć działalność na terenie WSSE niezbędnych informacji dotyczących inwestycji, w tym procedury uzyskania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu / decyzji o pozwoleniu na budowę.
14. Opiniowanie wniosków i prowadzenie spraw dotyczących udzielania przez Spółkę pożyczek, gwarancji lub poręczeń majątkowych.
15. Współpraca z partnerami zewnętrznymi, w szczególności z samorządami, Ministerstwem Gospodarki, gestorami mediów i przedsiębiorcami.
16. Współpraca z pozostałymi Departamentami Spółki.
17. Opracowywanie rocznych planów pracy oraz planu budżetowego Departamentu.
18. Sporządzanie sprawozdań kwartalnych i rocznych z działalności Departamentu.
19. Przygotowanie dokumentów Departamentu do archiwizacji.
20. Wszelkie czynności związane bezpośrednio z zadaniami opisanymi w pkt 1-19 lub niezbędne do ich wykonania oraz inne zadania powierzone przez Zarząd Spółki.
Organizacja Departamentu Inwestycji:
Departament składa się z następujących stanowisk pracy:
a) Dyrektora Departamentu Inwestycji – zakres czynności: punkty 1-20 oraz bezpośrednie nadzorowanie pracy młodszych specjalistów, specjalistów i głównych specjalistów w Departamencie Inwestycji,
b) stanowisk młodszych specjalistów, specjalistów i głównych specjalistów – zakres czynności: punkty 1-20
Struktura podległości służbowej:
Dyrektor Departamentu Inwestycji podlega bezpośrednio Wiceprezesowi ds. Rozwoju i Relacji z Samorządami. Stanowiska młodszych specjalistów, specjalistów i głównych specjalistów podlegają bezpośrednio Dyrektorowi Departamentu Inwestycji.