ZAKŁADANIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W NIEMCZECH

Data wydarzenia: 29/03/2022 10:00 - 12:00

WEBINAR – ZAKŁADANIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W NIEMCZECH

29.03.2022, godz. 10:00 – 12:00 – część I

26.04.2022, godz. 10:00 – 12:00 – część II 

Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. zaprasza na bezpłatny webinar. Każde państwo wymaga spełnienia wielu istotnych formalności, które pozwolą na legalne prowadzenie biznesu, dlatego też do rejestracji firmy w Niemczech należy się odpowiednio przygotować.

Podczas webinaru zostaną poruszone najważniejsze kwestie, związane z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w Niemczech. Przekażemy informacje o formach prawnych prowadzenia działalności, niemieckim systemie podatkowym i zabezpieczeniach społecznych.

Jest to również webinar dla istniejących firm, które planują otworzyć swój oddział w Niemczech.

 

W programie:

I część

  1. Wprowadzenie – Informacje ogólne o rynku pracy i gospodarce w Niemczech
    2. Zakładanie firmy w Niemczech
    • Obowiązujące procedury
    • Dokumenty
    • Konto bankowe
    • Wpis do rejestru
    • Wynajem lokalu
    3. Obowiązujące formy prawne zakładania działalności w Niemczech
    • Działalność jednoosobowa
    • Spółka cywilna
    • Spółka partnerska
    • Spółka jawna
    • Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
    • Spółka komandytowa
    • Spółka komandytowo akcyjna
    • Spółka akcyjna
    4. Potwierdzenie kwalifikacji

II część

  1. Porównanie form prawnych prowadzenia działalności w Niemczech
    6. Podstawowe zasady dotyczące rozliczeń podatkowych
    • Podatek dochodowy od osób fizycznych,
    • Podatek dochodowy od spółek
    • Podatek od działalności gospodarczej
    • Podatek od wynagrodzeń
    • Podatek VAT
    7. Podstawowe zasady zatrudnienia pracowników
    • Umowy
    • Wynagrodzenie
    • Urlopy
    8. Mam firmę w Polsce – świadczenie usług w Niemczech
    9. Zabezpieczenie społeczne w Niemczech

Zgłoszenia: www.forumsystem.eu

Po zarejestrowaniu otrzymają Państwo link do webinaru na platformie zoom.

Prowadzący:

Alicja Kret – ekonomista, księgowa. Posiada 25 letnie doświadczenie  w obszarach finansów, księgowości i analizy finansowej poparte wieloma dyplomami i certyfikatami. Ukończyłam Uniwersytet Wrocławski na wydziale ekonomii o specjalizacji rachunkowość oraz Studia Podyplomowe w zakresie: Rachunkowość i Audyt. Od 25 lat pracuję jako główna księgowa. W swojej codziennej pracy zajmuje się ewidencją księgową, inwentaryzacją i jej rozliczeniem, sprawozdawczością.

Kontakt:

Karkonoska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.

Tel. +48 75 75 27 502

Webinar jest realizowany w ramach projektu „EnergyTransPolSax – wspólne odkrywanie nowych trendów w gospodarce energetycznej” który jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Współpracy INTERREG Polska-Saksonia 2014–2020.

 

Brak opisu obrazka

Kategorie wydarzenia:

Partnerzy

Skontaktuj się z nami
w sprawie oferty
Ikona koperty