Znane ekspertki

Kobiety zapraszane są do programów informacyjnych trzykrotnie rzadziej niż mężczyźni – tak wynika z badań „Wizerunek kobiet w przekazie telewizyjnych serwisów informacyjnych ”. W trwającym właśnie „Tygodniu Znanych Ekspertek ” organizacja Headlines Porter Novelli chce zwrócić uwagę na obecność kobiet w debacie publicznej oraz mediach. W ramach kampanii powstała również baza polskich specjalistek, w której znalazła się Prezes WSSE „INVEST-PARK”, Barbara Kaśnikowska.


Jak wynika z badań, kobiety stanowią na świecie 19% mówców oraz 20% ekspertów. Ich obecność w polskich programach telewizyjnych wynosi jedynie 24%. Zapraszane są najczęściej do debat o tematyce społecznej i obyczajowej. Badania pokazują jednak, że kobiety eksperci często są lepiej przygotowane od mężczyzn. Wykazują się analitycznym podejściem, są bardziej praktyczne oraz angażują się emocjonalnie. Dążą również do konsensusu, w przeciwieństwie do mężczyzn, którzy nastawieni są na rywalizację.

„Znane ekspertki” to kampania mająca na celu zwiększenie reprezentacji kobiet w strategicznych konferencjach gospodarczych oraz programach informacyjnych i publicystycznych, zwłaszcza o tematyce ekonomicznej.

Jednym z głównych elementów kampanii jest interaktywna, bezpłatna baza ekspertek, dzięki której wydawcy programów publicystycznych, dziennikarze i organizatorzy konferencji mają dostęp do rozbudowywanej listy specjalistek w różnych dziedzinach nauki, administracji i gospodarki. W tym prestiżowym gronie znalazła się również Barbara Kaśnikowska. Prezes WSSE „INVEST PARK ” została uznana za ekspertkę w tematach biznesowych i gospodarczych oraz specjalistkę do spraw wdrażania funduszy unijnych.

Interaktywna baza polskich specjalistek dostępna jest pod adresem: www.znaneekspertki.pl

Pobierz infografikę

Pobierz prezentację

Tydzień Znanych Ekspertek w mediach
Tydzień Znanych Ekspertek w mediach

Partnerzy