150 firm, 2 minuty na przedstawienie oferty, 4 sesje prezentacyjne, kilkadziesiąt nowych kontaktów – tak w skrócie wyglądała I edycja INVEST-PARK Business Mixer. Było to największe tego typu wydarzenie na Dolnym Śląsku. Impreza zorganizowana została we wrocławskiej Hali Stulecia przez Wałbrzyską Specjalną Strefę Ekonomiczną.
– Formuła okazała się strzałem w „dziesiątkę”. Krótki czas na prezentację, oznaczał, że uczestnicy byli maksymalnie skupieni na swoich wypowiedziach oraz prezentacjach innych uczestników. Przez 4 sesje panował bardzo wysoki poziom koncentracji i zaangażowania. Po zakończeniu każdy uczestnik miał w ręku kilkadziesiąt wizytówek, czyli kontaktów do potencjalnych partnerów biznesowych – tłumaczy Barbara Kaśnikowska, prezes wałbrzyskiej strefy. – Sama również wzięłam udział w „Mixerze”, co oznacza, że przedstawiłam ofertę koło 40 osobom. Kilka z nich zapowiedziało, że jest zainteresowanych inwestycją w strefie – dodaje.
Na Sali byli przedstawiciele m.in. branży AGD, motoryzacyjnej, obróbki metali oraz tworzyw sztucznych, a także firmy usługowe – telekomunikacyjne, eventowe, doradcze i szkoleniowe. Przedsiębiorcy podczas dwuminutowych wypowiedzi wspierali się folderami, próbkami swoich produktów, a nawet krótkimi prezentacjami i filmami na tabletach.
– Pierwszy raz jestem na takim spotkaniu i przeszło moje oczekiwania. Ilość, jakość i konkretność rozmów sprawiły, że okazało się naprawdę owocne. Pamiętajmy, że w biznesie czas to pieniądz. Już widzę efekty. Około 90% rozmówców było zainteresowanych naszą ofertą. Była to zatem doskonała okazja na nawiązanie kontaktów biznesowych – opowiada Daniel Skarżyński z Berendsen Textile Service.
W spotkaniu wzięło udział blisko 30 przedsiębiorstw działających w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Business Mixer był dla nich okazją do nawiązania kontaktów z mniejszymi firmami spoza strefy. Przedsiębiorcy mogli nie tylko zaprezentować swoją firmę, ale porozmawiać z wybranymi partnerami podczas drugiej, networkingowej części wydarzenia.
– Niektóre firmy mogłyby opowiadać godzinami o swojej ofercie . Trzeba było wybrać jednak samą „esencję” swojej działalności i odpowiednio ją zaprezentować. Te krótkie wypowiedzi były jednak wstępem do dłuższych, kuluarowych rozmów. Teraz możemy przekazać te kontakty do odpowiednich działów w firmach. Możliwe zatem, że zaowocują długoterminowymi zleceniami – opowiada Robert Smirnow, prezes Nysa Zakład Pojazdów, działającej w WSSE w gminie Strzelin.
Do Business Mixera zgłosiło się ponad 240 firm. Do udziału zakwalifikowało się 150 przedsiębiorstw działających głównie w południowo-zachodniej części Polski, czyli na obszarze objętym wałbrzyską strefą. Głównym sponsorem wydarzenia była firma z branże teleinformatycznej NEO LABS, której flagowym produktem są zaawansowane centrale telefoniczne NEO PBX. Do grona sponsorów dołączyli również: Roedl&Partner, Power Events Kompleksowa Organizacja Imprez, PKO Bank Polski, Spec Bau Polska, Alsan Spedycja i Transport. Partnerem merytorycznym została kancelaria Olesiński & Wspólnicy, natomiast Partnerem Medycznym – Grupa LUX MED.
– Choć „szybkie randki” nie brzmią poważnie, okazuje się, że ta formuła może być bardzo pomocna w biznesie. Krótkie, dwuminutowe spotkania mogą zamienić się w długotrwałe relacje biznesowe. Już myślimy nad kolejną edycję „Business Mixera”, którą planujemy zorganizować w czerwcu przyszłego roku – podsumowuje Barbara Kaśnikowska.
Relacja wideo: